Alma Mater
ISSN 1026-955X
Vestnik Vysshey Shkoly (Higher School Herald)
The best way to learn all about Higher Education

=

Development of creative and innovative educational environment and future paradigm of education

M.V. Kochetkov
80,00 Р

 

Kochetkov Maksim Vladimirovich,

Canditate of Engineering Sciences, Associate Professor,

Krasnoyarsk Institute of Railway Transport

(Krasnoyarsk Brunch of Irkutsk State Railway Transport University); 

Senior researcher,

Institute of the Problems of Lifelong Education of the Russian Academy of Sciences

E-mail: krigt@krsk.irgups.ru 

Substantiated are methodological peculiarities of future of higher school’s education as integrative task of development of creative and innovative educational environment. Also shown is continuity of creative and innovative paradigm of education with nowadays realizing educational paradigm.

Key words: innovation, creative work, creativity, modernization, paradigm of education, competence approach, personally oriented approach, individualization. 

References

1. Bell, D. The coming of post-industrial society: A venture of social forecasting. — N.Y.: Basic Books, 1973.

2. [URL]: http://www.talagi.ru/news_2.htm

3. Khasan, B.I. Modern Conflictology: Between Fear of Conflict and Love to Conflict // Journal of Siberian Federal University. — Ser. Humanities & Social Sciences. — 2014. — № 4. — P. 562—565.

4. Robotova, A.S. Ambiguous processes in the pedagogy of higher education // Higher education in Russia. — 2014. — No. 3. — P. 47—54.

5. Andreev, A.L. Perspectives of education: competence, intellectual environment, transdisciplinarity // Higher education in Russia. — 2014. — No. 3. — P. 30—41.

6. Novikov, A.M. Foundation of the pedagogy. — M.: Agues, 2010.

7. Babintsev, B.P. Bureaucratization of regional universities // Higher education in Russia. — 2014. — No. 2. — P. 30—37.

8. Seer, E.P., Pavlova, A.M., Cimanuk, E.E. Modernization of vocational education: competence-based approach. — M., 2005.

9. Kochetkov, M.V. Innovation and pseudoinsulata in high school // Higher education in Russia. — 2014. — No. 3. — P. 41—47.

10. Thagapsoev, H.G. Regional University falls out of strategy of development of Russian education // Higher education in Russia. — 2014. — No. 2. — P. 38—42.

11. Tomyuk, О.N. Understanding of Creativity and it’s Criterions in classical and non-classical Philosophy // Journal of Siberian Federal University. — Ser. Humanities & Social Sciences. — 2014. — No. 7. — P. 1128—1136.

12. Usmanov, B.F. Social innovation. — M.: Sotsium, 2009.

13. Clark, B.R. Creating entrepreneurial universities: organizational direction transformation. — M.: GU VShE, 2011.

14. Yuriev, V.M., Chvanova, M.S., Predkov, V.M. University as a center of innovation and education cluster // Tambov University. — Ser. «Humanities». — 2007. — No. 5. — P. 7—12.

15. Akin, S.E., Demenchuk, P.U. Prospects for the institutionalization of creative practices in higher education system // Bulletin of the Far Eastern regional training center. — Vladivostok, 2013. — P. 205—209.

16. Polani, M. Personal knowledge. — M.: Progress, 1985.

17. Wieh, R. Die Vernunft in der menschlichen Unvernunft. Das Problem der Rationalitaet in Sppinozas Affektenlehhhre // Berichte aus den Sitzungen der Joachim Jungius-Gesellschaft der Wissenschaften, Hamburg. Jahrgang 1. — 1982/83. — Heft 4. — Hamburg, 1983. 

18. Romantsev, G.M., Ronzhina, N.V. Anthropological approach to the history of professional pedagogy // Pedagogy. — 2014. — No. 3. — P. 37—44.