Alma Mater
ISSN 1026-955X
Vestnik Vysshey Shkoly (Higher School Herald)
The best way to learn all about Higher Education

=

Influence of emotional competences of lecturer in foreign language on effectiveness of the process of education

T.B. Pospelova
80,00 Р

 

T.B. Pospelova

 senior teacher 

Department of Foreign Languages,

English Language Department for Economic and Mathematical

National Research University Higher School of Economics,

tpospelova@hse.ru 

Analyzed is influence of emotional competences of lecturer in foreign language on effectiveness of the process of education in high school by example of National research university “Higher school of economics”.

Key words: emotional competences, components of emotional intellect, foreign language, effectiveness of the process of education. 

References

1.      Bar-On, R. The Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI) // Psicothema. — 2006. — 18. — Supl. — P. 13—25.

2.      Bechara, A., Tranel, D., Damasio, A.R. The Handbook of Emotional Intelligence // Poor judgment in spite of high intellect: Neurological evidence for emotional intelligence. — Jossey-Bass, San Francisco. — 2000. — P. 192—214.

3.      Ellett, C.D., & Teddlie, C. Teacher evaluation, teacher effectiveness and school effectiveness: Perspectives from the USA // Journal of Professional Evaluation in Education. — 2003. — No. 17 (1). — P. 101—128.

4.      Hiebert, J., Morris, A.K., Berk, D. & Jansen, A. Preparing teachers to learn from teaching // Journal of Teacher Education. — 2007. — Vol. 58. — No. 1, January/February. — P. 46—61.

5.      Mayer, J. D., Salovey, P., Caruso, D.R. Emotional intelligence: new ability or eclectic traits? // American Psychologist. — 2008. — No. 63/6. — P. 503—17.

6.      Orange, С. 25 Biggest Mistakes Teachers Make and How to Avoid Them. — 2008. — Corwin Press. — P. xii-xiii.

7.      Salovey, P. Emotional intelligence // Imagination, Cognition and Personality. — 1990. — Vol. 9. — P. 185—211.

8.      Titsworth, S., Quinlan, M. & Mazer, J. Emotion in Teaching and Learning: Development and Validation of the Classroom Emotions Scale // Communication Education. — 2010. — No. 59. — P. 431—452.